Something is best to remain secret.


Followers

Wednesday, January 28, 2009

Zaman jahiliah..


Gambar yg aku nk tnjukkn kat korang ni adalah gmbr sebuah pinggan di atas bumbung umah jiran aku.. Angkara siapa?.. angkara aku laa.. hehe~.. dan pinggan tue pon hak milik jiran aku yg skrang ni telah pon berpindah dan rumahnya disewa oleh org len.

Alkisahnyer bermula di era sekolah rendah dulu, time tue aku ader konflik ngan sorg dak muda 2 tahun dr aku *tuan empunya rumah dan pinggan nih* .. sewaktu aku smpai kt umah, baru blk dr solat jumaat, aku nmpk lah dak ni tgh makan nasi bawah garaj kereta blkg umah dier.. aku mmg dah lama simpan dendam.. dah membara2.. so, ape lagi time tue jugak aku kejar.. biler dia nampak aku, terus dia lari dan meninggalkan pinggan di situ, aku ape lagi.. ambk pinggan tue dan baling atas bumbung.. jahat x?.. mmg kejam gler..

ade lah juga berlaku pertengkaran mulut aku ngan dier, dan mak aku mungkin dia dgr, terus kuar rumah pukul2 aku. hehe~ dan pinggan tue still ader kat situ sehingga sekarang.. bayangkan, dari usia skolah rendah, mungkin darjah 6 klu x silap lah, dan aku skrang nih dah berumur 19, tu pon nk masuk 20 bulan 4 nnt..

Kisah tue jd pedoman buat aku.. xperlulah kita berdendam dgn org sbnrnya.. biler dah fikir kisah lama, agak malu dn mengecewakan.. namun bersyukur lah jua sbb tue lah yg memimpin kita mnjadi insan yg lebih baek. =)

2 comments:

Siti Noor Ain said...

huhu...dasyat jgak ko ni yaa..nasib bek rumah aku bkan sbelah rumah ko..klu x..ermm..habis laa... ;)

Meor [SciFever] said...

hehe~
mmg dasyat lah zaman kecik luh!