Something is best to remain secret.


Followers

Monday, June 8, 2009

Sekolah rendah.

bukannyer skolah tue rendah, tp aku nk citer moment2 yg aku masih igt lagi sejak mula2 kenal papan hitam walaupon kaler nyer seakn-akan hijau tua. mula2 kita intro luh.. dari darjah 1 smpai darjah 6 aku skolah kat sek keb Kamil 2 yg nama sblumnyer sek rendah keb kamil 2.. generasi pertama lam kluarga ak yg belajar kat situ.. then adik2 aku pah tue semuanya join skolah yg sama.

Darjah 1.

Moment yg plg penting time neh ialah waktu cg BM ngah kenal2 semua pelajar. dia tya nama penuh aku, aku g tau lah Meor Airol Shafiq b Meor Shamsuddin, then dia pon ckp, klu cg panggil Meor boleh? *dialek kelate* .. aku pon yer jer.. dan pah tue mmbr2 aku semuanya panggil aku Meor.. sampai lah peringkat U.. sblum masuk skolah, kwn2 aku x panggil Meor, diorg panggil Shafiq.. bler masuk je skolah standard one neh, upgrade panggil Meor. mungkin sbb unik kot..

Seblum balik umah, murid2 kena beratur lam kelas nk baca doa. tp lom sempat baca bismillah ag aku dh kuar ikot pintu belakang.. I'm the first who get in into the car.. *hehe* tiap2 hari lak tue..

Masa cg masuk kelas, biasanya murid2 kena berdiri nk bg hormat kat cg.. time nih kejahatan seorg murid terserlah.. time diorg ngah berdiri tue lah aku g tarik kerusi undur belakang sket.. tuannyer kerusi tue dah x pandang belakg kalu nk duduk.. korang bayangkn jelah cam ner pendaratan punnggunnyer itu *hehe*.. sakit perut gelak tgk org jatuh... itu lah perbuatan seorg insan yg agak nakal.

Darjah 2.

darjah 2 aku kena sekolah belah petang. sifat nakal dan sker maen2 tue masih segar dalam diri aku sebagai seorang murid. budak pompuan lah yg slalu jadi mangsanya. kadang2 diorg nangis, kadang2 gelak pon ader. darjah 2 nih ak leh dikatakan pandai membaca. compare ngan murid laen, aku boleh dikatakan agak lambat. mmg pon, sker maen2 dan xpenah ambk siyes bab2 belajar neh.

Darjah 3.

Ag sekali aku kena sekolah belah petang. time nih aku lebih siyes sket belajar. tp still maen2 gak. tu pon sbb mak aku yg slalu marah2. mane x nyer. habeh dakwat merah cg tanda kertas peksa aku yg slalunyer x lulus.. *hehe* tambah2 ag sains dan bm..

Antara benda yg aku paling igt, time nih gak lah aku berjaya menghafal sampai sifir 12. dan klu peksa math, aku lh org yg dpt markah paling tinggi. mungkn sbb ak lebih minat no berbanding huruf..

Darjah 4.

Darjah 4 nih aku dah x pakai baju kaler puteh.. sbb aku dah upgrade jadi pengawas pusat sumber.. kaler biru gitue smpai lah darjah 6. time nih dh x nakal.. dan dah x kaco pompuan sbb sifat minat kat pompuan lak yg timbul. adoi.. kadang2 ngan bdak pompuan classmate pon leh malu.. klu dulu maen2 je kaco, tp skang dah wujud sifat malu..

Darjah 5.

Sifat nakal still ader, tp kali nih kaco pompuan sbb laen lak, sbb nk tarik perhatian dia.. bkn sker2 je nk suh dia nangis.. tp paham2 lah time tu budak2 lagi.. penah skali pegang menyapu buat2 nk pukul., time tue gak lah cg math aku masuk kelas dn nmpk kitaorg ngah berperang.. yg aku ngah perang tue dak depan meja aku, pompuan.. *hehe*.. ape ag, cg math aku tue terus bwk aku g jumpa cg displin.. lepas kena membebel 2,3 patah.. nama aku ngan dia kena key in lam buku salah laku. for the first time I put my name as bad boy.. *bangga*

Darjah 6.

Time nih tahun yg plg penting, banyak pihak yg nk aku belajar btol2, for achieve a high aim. waktu nih smua cg kenal aku. bukan kenal sbb pandai ke ap.. kenal sbb slalu mencapub dengan diorg.. dan tahun nih gak lah lagi skali aku kena key in nama lam buku salah laku pelajar.. sbb ape tue x yah lah g tau.. *hehe*.. yg pnting aku ngan 4 mmbr aku yg laen terlibat.. bkn mencuri atau pukul2 org yer.. *haha*

My UPSR xder lah teruk sgt, dan x lah cemerlang sgt..

No comments: