Something is best to remain secret.


Followers

Friday, October 16, 2009

I Love My Things.


Firstly, aku panjangkn kesyukuran aku thadap yg Maha Pemberi, mengurniakan segala harta yang aku sedang miliki sekrang mahupun yg telah dimiliki. Sometimes, we cant expected how much we will get the property, but what we can do is, thank that we have. Semakin kuat kita bersyukur, insya Allah, Tuhan akan lebih memberi.

Kadang2, apa yg kita ada, elok sgt lah kita gunakan utk membantu seseorg. Elakkan dari bersikap terlalu "berkira".. Kadang2 ianya boleh menyebabkan hidup kita semakin sesak. Tp jangan pula kita terlalu memberi, nnt org yg menerima itu hilang sikap berusaha dalam mencari harta. Klu kita guna harta seseorg lak, hulurkan sesuatu sbg tanda kita berterima kasih atau menunjukkan kita tidak mengambil kesempatan di atas harta mereka.

Semasa atau selepas menggunakan harta org, pastikan ianya berkeadaan lebih elok dari keadaan seblum kita meminjamnye. Confirm org yg bg pinjam tue x keberatan nk bg pinjam lagi atau bagi guna or what else lah kan. I tell you generally, and you have to think deeply.

p/s : yg 'berceramah' nih pon lom tentu leh buat perkara di atas nih, but, telling a good thing is more better than keeping.

No comments: