Something is best to remain secret.


Followers

Sunday, January 24, 2010

Hari Penamaan Calon

Skang dah masuk era peralihan kuasa dari MPP sedia ada kepada bakal MPP yg akan bertanding pada hari khamis ini bersamaan dengan hari mengundi untuk semua pelajar UMP. Akan diadakan bertempat di Kompleks Sukan UMP dengan menggunakan sistem E-voting yang berfungsi secara 'Local Area Network'. So, kemungkinan nak hacking dari bilik tue mmg xboleh lah.

Kul 9.45 pagi tadi, dengan keadaan yg sangat mengantuk, almaklum kol 5 pagi baru tido, aku di jemput ke blok W oleh salah seorg calon yg akan bertanding, merupakan member kenalan dari matrik (Aedlan) meminta mintak aku mjadi jentera dia sempena hari penamaan nih lah. Kat DKU tue, mmg suasana agak hangat. Bunyi meja diketuk oleh hadirin yg hadir, kasi riuh sket..

Paperpon, ade jugak isu yg dibangkitkan, bekas JPK blok aku dulu, dia tya pasal keberkesan sistem E-voting. Nnt time mngundi, kita perlu pilih 7 calon bagi kerusi umum dan 2 kerusi bg setiap fakukti. Isunya, klu seseorg mengundi kurang dari 7, adakah ianya dikira undi rosak?.. Penjelasan, ianya tidak akan berlaku disebabkan sistem tidak akan membenarkan. Pengundi seharusnya memilih 7 calon bg membolehkan pengesahan undian dibuat. So, gentleman, nnt pilihlah 7 + 2 org calon yg anda rasa layak untuk memimpin kita smua. yg pasti, I will vote for you, Raja Gopal. My lecture mates dan jugak calon2 yg aku kenal dan rasa layak, Syafiq dan Fadzrulhisyam, Gud luck buddy.

No comments: