Something is best to remain secret.


Followers

Sunday, January 2, 2011

Johor Bahru Trip

Semalam bersamaan 1-1-11 merupakan hari bersejarah bagi saya, pertama kali ke Johor Bahru. Tujuan utama sebenarnya hendak menghantar barang kepada kakak saya yang kini belajar di Politeknik JB, Pasir Gudang. Alang-alang dah sampai sana, tak lengkap kalau tidak meronda sebentar.





Perjalanan satu hala sejauh 325km dan masa yang diambil untuk sampai adalah 6 jam termasuk berhenti makan dan buang. Tak sangka akan sampai ke hujung Malaysia dan sempatmenghirup udara di tepian selat Tebrau.


Berdekatannya adalah mall bebas cukai iaitu The Zon. Hanya sebahagian barang sahaja tidak dikenakan cukai.

Sebelum pulang semula ke Gambang, Pahang pada hari yang sama, saya ke Danga Bay yang terletak di Jalan Skudai. Sempat juga lah tengok permandangan lautan yang memisahkan kita dan Singapura.


Perjalanan : 750km (balik hari)
Kos transport : RM200 termasuk tol dan makan minum
Masa : 9 pagi - 2 pagi keesokannya.


5 comments:

Rapunzil Özil said...

waaa, kl tau 1 ari je g jb..bole tumpang blk. danga 2 dh dkt sgt dgn rumah! hahaha. welkem 2 jb. :)

Meor [Prosperous] said...

tulah.. blh sgt nk tumpang. ad seat kosong blkg.. hehe

fie_na said...

jom g skali lg..nak tgk kapal tu jugak! =(

Meor [Prosperous] said...

jom2.. esok kita g.

fie_na said...

alahai, sok mana boleh.. tp sius nak tgk kapal tu. hr tu nek feri kt penang nmpk kapal besar, tp xad lampu2 cmtu.