Something is best to remain secret.


Followers

Tuesday, June 2, 2009

When I was a kid.

12 April 1989, jam 7.28 pagi waktu malaysia, nih lah waktu yg plg bermakna bg aku dan masa yg aku akan igt smpai bler2. Ialah waktu aku dilahirkan dan permulaan hidup aku di muka bumi neh. Aku dilahirkan di hospital Universiti Sains Malaysia di Kubang Kerian, Kota Bharu, Kelantan. mmg dilahirkan di Kelantan, tp ayah aku org belah perak, berketurunan bugis. sbb nk kena ikut adat org bugis neh, anak lelaki yg lahir kena lah letak nama Meor kat depan. maka terhasil lah nama yg sgt indah neh, Meor Airol Shafiq b. Meor Shamsuddin. yg korang dok panggil Meor tue, nih lah sejarahnyer.

Kalu nk sambung ag nama ayah aku tue, Meor Shamsuddin b. Meor Mohd b. Meor Dahalan b. Alang Sagaf. Aku igt smpai situ je, tp masa atuk aku ader ag, dia penah g tau semua nama smpai lah generasi pertama bermulanya evolusi Meor neh. kiranye, kalu x silap adalah generasi ke 13.
Tp sbb time tue aku kecik ag, aku x ambk th sgt sal nama neh.


Aku di membesar di Quarters Pusat Pembiakan Biri-Biri Pasir Puteh, Kelantan. Klu korang nk tahu, tempat nih dkt je ngan Taman Rekreasi Air Terjun Jeram Pasu. Klu org Kelantan mungkin leh kenal kot tempat neh. dkt je, klu kecik2 luh aku jalan kaki je nk g sana. lebih kurang 8 minit je..

Masa kecik2 luh aku nih agak nakal, sbb aku nih kawan ngan dak pompuan je. kat quarters tue xramai sgt jiran. ader 2,3 family je. so, yg sebaya ngan aku nih kebanyakkannyer pompuan jer. tu yg kena buli ngan aku.. *lol* . Masa kecik gak, aku nih aktif men beskal. Slalu gak ronda2 ladang dan kadang biri2 ngan beskal. naek bukit turun bukit, terjun longkang, cam2 lah.

Yang paling best masa kecik, time mandi hujan.. mmg syok sgt, tapi bler dah besar xder perasaan pon nk mandi hujan..

Sebelum g skolah rendah, family aku hantar aku g tabika dkt ngan Taman Pertama, lebih kurang 2.5 km je. Aku ngan kakak aku je yg sempat belajar kat situ. Kakak aku time tue pon slalu gak kena buli ngan aku. Klu aku beli barang mainan ke, makanan ke, aku x bagi kat kakak aku.. dia nangis baru aku bagi.. paperpon, kakak aku lah teman sepermainan masa kecik. yg aku tahu, dia lebih cpt belajar compare ngan aku. dan aku pon ader kelebihan sendirik gak, cepat tinggi compare ngan aku beradik aku yg laen..

Ader ag yg aku igt time kecik, time tue ayah aku masih darah muda. mmg garang gak lah. dan disbb kan aku nih yg agak nakal, mmg selalu kena rotan, pukul, marah2. tp bler dah besar, benda tue wat kita lebih matang. bab2 kata org tua, kecik2 nakal, bler dah besar jadi org baek. tp aku nih baek ke? hua3x....

Dah lah dulu cerite time kechik, pasnih citer lak bler dah masuk sekolah rendah.

1 comment:

Aizad Legend said...

hahaha..aku da gi umh lame ko!!!