Something is best to remain secret.


Followers

Wednesday, August 12, 2009

Dari Kelantan Ke UMP


Semasa ngah lepak2 kat beranda umah, tertngok lah kat tayar keta aku, upa2nya angin tayar dah kurang. Ingat ke kurang sbb lama x naek. maklumlah nk save minyak, naek keta parent je. So, mlm nyer tue, aku g lah pam angin kat stesen minyak Esso, lagi pun pagi esoknyer aku dah nk bertolak ke UMP. So far, perjalanan aku ke UMP selamat, xder bocor tayar, xder mati engin, ape ke. paper jelah.

Cerita klimaksnyer, sebelum masuk UMP, aku singgah lah kejap kat stesen minyak Esso kat depan tue sbb member aku nk beli barang. Masa ngah stop tue, cam ne lah leh dapat petunjuk nk tgk tayar aku yg kurang angin smlm tue, nengok2 upanyer ader skru tercucuk kat tayar tue.. naseb baek keta nih pakai tubeless, klu tercucuk paper, dia xkn bocor selagi kita x cabut ape yg tercucuk tue..

Esoknyer aku g kedai tayar, Continental. Klu dari UMP, tempat tue sblum smpai jaya gading lagi, sebelah kiri. Pah dia "tembak" tayar aku tue, igt ke kena bayar. Upanyer free je.. so, klu spe yg ader bcor tayar pah nih, g lah kat kedai Continental. Klu x syg duit, x kesah lah nk beli tayar baru x pon, beli keta baru terus kan.

Kebetulan gak, terserempak ngan member lama aku kat situ, ngah tgu kereta member dia siap repair. Member aku nih dok kelantan gak, satu sekolah ngan aku sblum g skolah teknik. Skang ngah masuk Army kat jaya gading tue.

Conclusi yg boleh kita wat, sentiasa alert ngan tayar keta korang. Klu korang yg pkai Tubeless, if angin tue nmpk cam kurang, baek g check kat kedai kot2 ader tercucuk something.

1 comment:

CikTupaii said...

haha..klu korg wat jht ngan fna..
jgn heran klu korg nyer tyr kete pnct..hehe..
slap2 xad trus..:P