Something is best to remain secret.


Followers

Tuesday, January 12, 2010

Baik & Jahat

Klu kita g market ke, atau tmpt2 membeli belah kn, mesti kita akan mencari sesuatu yg berbaloi. klu nk beli nescafe, mesti nk yg 3 in 1, senang nk bacuh kn. klu pergi bercuti ke, mesti kita pilih pakej yg byk function dan murah.. Paperpon, the moment just happened in UMP, last day.adalah sesuatu yg istemewa. Hujan dan panas bersatu. Bukan senang nk tgk, kat Malaysia nih, hujan dan panas pada masa yg sama. Mungkin ini boleh dimaksudkan bahawa tidak mustahil bg org baik dan org jahat untuk bersatu.


Sebenarnya, baik dan jahat ini adalah satu benda yg sama. Tetapi berbeza mengikut ukuran. Contoh, terlalu baik, kurang baik, tidak baik, sangat baik. Sebenarnya ia adalah benda yg sama. Jadi, kalu org ckp anda nih jahat, tak bermakna kita perlu cakap kita nih jahat, ckp jelah kita nih kurang baik. at least ade jugak bunyi baik tue.. kn?

2 comments:

Fadzrul Hisyam said...

Aku setuju dgn ape yg ko katakan...

walau dua pihak berbeza pun, pasti akan membawa kebaikan jika bersatu...

maka,xperlu kita berbalah, bermasam muka, mencaci mahupun membakar sana sini...walau asasnya berbeza, namun jika bersatu menjunjung keharmonian, pasti kita akan memperoleh hidup yg bermakna...

Unknown said...

btol tue fadzrul hisyam..