Something is best to remain secret.


Followers

Sunday, May 9, 2010

New Hostel!

Alhamdulillah, sblom nih ramai yg dok bising tkt xdpt rumah/asrama tapi kini masing2 dh tahu diorg layak atau tak. Bagi aku, I succeed to stay inside. Secara tak langsung x perlu lah aku dtg awal ke UMP utk cari rumah sewa dan perlu bersusah pyh kuar duit lebih utk sara tempat tgal spnjg setahun di UMP nih. Utk tahun yg seterusnya, mungkin akan terus stay kat dalam sbb my batch akan menjalani latihan industri secara 'sandwich'.


Cuma benda yg perlu dirisaukan adalah kos pengangkutan aku spjg berada di UMP. Aku ingin cuba mengurangkn pergerakan kenderaan aku bg membolehkan ak mengurangkn kos tangungan minyak petrol. Mana tak nyer, dtg UMP pon mak bapak yg bg duit, bknnyer ade income ribu2 nk hidup mewah. Mungkin jugak aku patut ke kuliah menaiki basikal, bleh teman peter sorg2.. biarlah org nk ckp, "keta ade, tp naek beskal, mmg dasar kedekut" tp itulah yg termampu ak lakukan. biarlah jugak kereta digunakan untuk jarak jauh sperti ke kuantan atau sewaktu dgnnyer.

Menumpang org mungkn salah satu penyelesainnyer, tp agak kurang selesa mengharap bantuan org lain padahal diri kita masih daya utk melakukannya sendiri. Paperpon, nengok lah keadaan sem depan cam ne. klu susah2 gak, naek keta jugak lerrr.. 2 minggu skali isi penuh! hmm

3 comments:

peter said...

haha. amat dialu-alukan join club saye.leh jimat banyak bende la bro kalo pakai basekal.bukan jauh sgt pon. pastu dpt exercise,kuatkan stamina. haha...

wei.. next sem korang stay mane. aku kene lontar ngan entah sesape la rumate baru aku tue!! huh damn

Meor [Prosperous] said...

ak pon dpt romate bru.. peter umh bper?

fie_na said...

nti tak beskal kt kk3, kte jln sme2..hehe~ =)