Something is best to remain secret.


Followers

Wednesday, July 28, 2010

Misi Meminang Puteri Bukit Sulai.

Bagai cerita kesultanan zaman melaka, raja nk meminang puteri gunung ledang. tp cerita ini lebih kurg sama, cuma bezanya perjalanan kitaorg menaiki basikal, jalan ber-tar serta tidak membawa ape2 dulang. dan tiada pula yg bergelar hang-meor, hang-nuar, hang-anep atau hang-aizad. tp, mungkin ade kot, hang-jebat..


Raja kitorg nih, sultan nuar nih sangat ter-jatuh cinta dgn puteri bukit sulai nih. dah 5 hari berturut2 dpt mimpi puteri suruh dtg meminang, akhirnye beberapa hari yg lepas, seangkatan tentera darat memulakan perjalanan dengan menaiki beberapa bukit yg sgt tinggi dan curam. Dan akhirnya, kitorg hampir berjaya dan hanya bertemu dengan pembantu puteri tersebut. Dan makluman korang, puteri yg dimaksudkan adalah pemancar arial gmbr di bawah ini..


Perjalanan kitorg tidak berjaya sampai kemuncaknya, kerana masa tidak mengizinkan. berharap suatu hari nanti akan ketemu si puteri tersebut.


Lihatlah lokasi antara pembantu puteri dan puteri bukit sulai bersama bondanyer. Sesiapanya yg ingin menyertai misi ini, dipersilakan dan maklumkan kepada raja anuar kita ini. daulat tuanku..